Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Google hodlá v roce 2024 soubory cookie trvale ukončit

Letos v létě 2023 se již v tomto ohledu očekává velký pokrok

Odborníci zdůrazňují důležitost zachování soukromí uživatelů, ale také strach, pokud nebude dosaženo nového zavedeného rámce

Obvyklá otázka, zda přijímáte nebo odmítáte soubory cookie pokaždé, když vstoupíte na web, hrozí zánik. Google ukončí toto ukládání jednotlivých dat v roce 2024, i když už letos v létě 2023 se očekává velký krok vpřed. Situace, která a priori posílí soukromí, ale před níž odborníci varují, že může chybět kontrola, pokud se nevytvoří spolehlivá alternativa.

Odstranění souborů cookie je součástí cíle posílení soukromí uživatelů a jejich osobních údajů. Zásada, kterou Evropská unie hájí, protože se dokonce vyvíjejí komunitní sociální sítě, které jsou svým vzhledem a fungováním velmi podobné Twitteru a YouTube. Bez souborů cookie již nebudou ukládána a sledována soukromá data. A proto ve vyhledávačích nebudou žádné cílené reklamy.

Soubory cookie závisely na personalizovaných reklamách, které se objevovaly na webových stránkách každého uživatele. Na základě vašeho chování a vyhledávání byste byli přesměrováni na nějaký druh doplňkových informací. Společnosti proto část svých investic alokovaly do tohoto typu reklamy. Nyní, po změně, která se dostane na obrazovky, musí být metoda jiná.

Google již testuje alternativy a velké telekomunikační společnosti mají v hlavě projekt, aby tento typ komunikace mezi zákazníkem a firmou mohl i nadále existovat. Musí však být jasné, že pokud není dosaženo určité metody, může dojít k nedostatku kontroly, pokud jde o nasměrování investic a reklamy.

Mezi klíčové podle odborníků bude patřit propagace kvalitního SEO obsahu, aby vás Google správně umístil a vy jste si udrželi viditelnost. Také vědět, jak efektivně využívat data, která lze během navigace sbírat.

Ochrana dat při používání internetu je jednou z velkých starostí, které uživatelé mají. Podle údajů z roku 2021 vidí 74 % používání osobních údajů na internetu jako vylepšené nebo vysoce vylepšené.

Musíme mít na paměti, že přibližně 80 % společností je již na webu přítomno. Všichni se budou muset přizpůsobit tomuto novému scénáři bez souborů cookie, upravit své strategie a předefinovat své plány, aby oslovili spotřebitele.

Alternativy k cookies

V tuto chvíli a při absenci cookies, které se navždy loučí s vyhledávači, se objevují nové možnosti, jak shromáždit potřebná data pro zlepšení uživatelské navigace. Například Google se rozhodl pro Témata. Touto metodou jsou získávána data o navigaci každého uživatele, ale po třech týdnech jsou eliminována, což umožňuje krátkodobější zpracování informací.

Dalším způsobem, který se zkoumá, je vytvořit platformu pro shromažďování informací, jejímž prostřednictvím, a vždy při respektování předpisů o ochraně dat, může každá osoba vyloučit, kdo dal přístup  na webu. Je to něco, na čem velké evropské telekomunikace již pracují.

Myšlenka, která by měla převládnout, je myšlenka Webu 3.0. Že každý uživatel má na webu jakýsi doklad totožnosti, ale bez spojení se svým jménem, ​​příjmením a dalšími informacemi. Jedině tak se prostřednictvím uživatele se zašifrovanými informacemi můžete bez komplikací pohybovat po různých stránkách. Ví se, jaký je jeho vkus a chování, ale ne kdo to je.

Sdílej článek…