Na výroční konferenci I/O (10. května) společnost Alphabet představila novou verzi vyhledávání Google, která zahrnuje generativní umělou inteligenci. Technologický gigant doufá, že se mu podaří dohnat konkurenční Microsoft, který na začátku tohoto roku spustil svůj Bing poháněný GPT jako výzvu k dominanci Googlu ve vyhledávání.
V ukázce Elizabeth Reid, viceprezidentka a generální manažerka vyhledávání ve společnosti Google, ukázala, jak otázka ve vyhledávacím poli může vyvolat snímek AI se seznamem relevantních informací. Webové odkazy zobrazené v aktuální iteraci vyhledávání budou stále dostupné pod snímkem.
Funkce vyhledávání AI se aktivuje pouze tehdy, když algoritmus určí, že je užitečnější než tradiční vyhledávání. Prezentace také zdůraznila užitečnost schopností umělé inteligence při online nakupování prostřednictvím Google Shopping Graph , který má podle společnosti údaje o 35 miliardách produktových záznamů.
Je nyní k dispozici nové vyhledávání Google?
Zatím ne, ale uživatelé z USA se mohou připojit na čekací listinu na zkoušku, kterou Google nazývá experimentem. Nejprve se musíte zaregistrovat do nového testovacího prostředí AI s názvem Search Labs , které bylo otevřeno 10. května. V nadcházejících týdnech Search Labs otevře přístup ke zkušební verzi nové vyhledávací funkce, kterou Google nazývá Search Generative Experience (nebo SGE). Přístup bude k dispozici na ploše Chrome a prostřednictvím aplikace Google na IoS nebo Androidu.
Jsou ve vyhledávání Google založeném na AI reklamy?
V demu nebyla žádná zmínka o reklamách, což Bing již přinesl do své revize AI. Reklamy v novém vyhledávání AI jsou stále v experimentální fázi a pravděpodobně se objeví, protože zůstávají hlavním zdrojem příjmů Google.
Potenciální dopad a rizika aktualizace vyhledávání AI od Googlu
Zatímco je Google stále ve zkušební fázi, pouští se do vyhledávání AI prvním krokem v potenciálně radikální změně způsobu, jakým miliardy uživatelů nacházejí informace. V současné době má Google více než 80 % celosvětového trhu vyhledávání a zaznamenává průměrně 3,5 miliardy vyhledávání denně.
Google byl opatrný ohledně přílišného unáhlenosti při debutu technologie AI, což je krok, o kterém šéf divize AI společnosti Google Jeff Dean prohlásil, že s sebou nese riziko reputace.
Technologický gigant se pravděpodobně stal ještě opatrnější od doby, kdy v únoru spustil rivala ChatGPT Bard. Google zveřejnil ukázku chatbota AI na Twitteru, aniž by věděl, že ve videu odpověděl špatně. Chyba vymazala 100 miliard dolarů z tržní hodnoty společnosti za den.